Publicaties

Nieuwsberichten

Eerbetoon aan de telefoon

|Blog

Zoals elk weldenkend bedrijf staat ook AMI regelmatig stil bij wezenlijke vragen als: Waarmee onderscheiden wij ons? Gevolgd door de meer praktische vraag: Hoe zorgen wij voor zichtbaarheid in de markt? Antwoorden daarop zijn niet meer denkbaar zonder de termen online en social media. Toch wil ik graag pleiten voor dat oude acquisitiekanon: de telefoon.

Op het gevaar af ouderwets te klinken, moet ik zeggen dat onze activiteiten op Facebook, Twitter en LinkedIn niet direct klanten opleveren. Zeker, ze zijn goed voor een professionele, moderne uitstraling, maar echte business doen wij vooral offline. En volgens mij is daarmee niets mis. Veruit de meeste kansen creëren wij door good old telefonisch contact, waarbij ik moet aantekenen dat 80 procent van onze opdrachten voortkomt uit het bestaande netwerk. De telefoon mag dan traditioneel zijn, mond-tot-mond reclame is ècht van alle tijden.

Daar staat tegenover dat telefonische acquisitie veel tijd kost. Een tweet heb je zo geplaatst, maar de juiste persoon binnen het juiste bedrijf te pakken krijgen, vergt een behoorlijke investering. Toch kiezen we daarvoor, omdat we een warm en persoonlijk contact opbouwen en direct respons krijgen op onze boodschap. Er ontstaat doorgaans een dialoog die beter beklijft, minder vluchtig is.

Uiteraard spelen digitale kanalen wel degelijk een rol in onze communicatie. Daarom lees je nu deze blog. Op onze website delen we graag kennis en inzichten. Maar de rol van “oude” media zullen wij nooit onderschatten. Zijn wij hiermee ouderwets of eigenwijs? Wij vinden van niet, we gebruiken gewoon ons boerenverstand: common sense. En de reacties zijn zeer positief, dus het werkt gewoon voor ons. 

Ellen Breedeveld

Terug naar overzicht